Tuesday, September 21, 2010

Sucikan Hati..

Kehidupan ini ada pasang surutnya..sebagaimana bulatnya bumi ini seperti bola..begitulah laluan kehidupan kita..bergolek,digolek dan terus bergolek dan digolek sehingga sampai satu masa ia akan berhenti sendri.Bila?Dimana?...wallahualam….Yang pasti semuanya adalah dengan keredhaan-Nya,aku akur dan pasrah dengan setiap yang telah Dia tentukan buat diriku.Meskipun aku juga sering tewas dengan gelodak jiwa maupun tuntutan nafsu aku sendiri.Seringkali aku merasakan hati ini tidak lagi suci..dek kerana terpalitnya rasa geram,benci,dendam,cemburu..menyampah..meluat..sakit hati..jauh hati..ha apa lagi…naik sesak dada ni melalui epilog hitam seperti itu.Aku tewas sebenarnya…sering bertanya…kenapa la aku tak seperti mereka.. bertuah ..bahagia…sempurna..mudah dalam setiap perancangan kehidupan mereka.Kenapa bukan aku?Kenapa aku begini..masih begini..tiada perubahan…kaku..kayu..batu…ish dah melalut aku ni…tapi itulah hakikatnya disaat hati tak suci..Ego kah..x bersyukur kah…mungkin ada kebenaran tapi kadangkala kerana manusia diluar sana yang buat n memaksa aku jadi begini…Ya Allah….aku bersyukur Ya Allah..bersyukur dengan pemberianmu…nikmat yang kau berikan tak mampu aku sangkalkan…aku yakin setiap yang Kau berikan buatku adalah yang terbaik buatku.Namun salah atau berdosakah aku punya impian..ingin menikmati kehidupan yang lebih baik dari hari ini….dan salah atau berdosakah aku membenci mereka yang begitu mudah menghina aku seolah diri mereka sahaja yang hebat…dan dek kerana itulah terpaksa berbohong dalam kebenaran hingga aku menjauh begini…membiarkan mereka-mereka yang tak bersalah tertanya-tanya mengapa aku menjauhkan diri…Aduhai kalian…kalian tidak akan faham apa yang aku rasakan..kerana aku x bisa menceritakan semuanya pada kalian..apa yang sebenarnya.. maafkan aku…pintaku ..izinkan aku membiarkan ia menjadi rahsia hatiku….semoga kekurangan ini lebih mendekatkan kita kepada Pencipta kita…lebih membuka mata kita bahawa lebih ramai lagi manusia yang serba kekurangan diluar sana…muhasabah diri…insafi diri…

No comments:

Post a Comment